Kurs i norsk på mellomnivå

Dette kurset bygger videre på Norsk 3 (B1 - del 1) og er perfekt for deg som ønsker å ta Norskprøve B1.

Målet med norskkurset

Når du er ferdig med dette kurset, er målet at du kan kommunisere sammenhengende (muntlig og skriftlig)om temaer fra dagligliv, skole og arbeid.

I dette norskkurset vil du lære å forstå, og å bruke varierte fraser og uttrykk i ulike situasjoner. Du vil lære å lage setninger og stille spørsmål med korrekt ordstilling.

Samtidig vil du lære å uttrykke dine egne, og andres, meninger om forskjellige emner. Du vil lære å bruke høflighetsuttrykk og utrykk knyttet til spesielle situasjoner.

Målet er at du skal utvikle et godt og grunnleggende ordforråd i norsk, og lære en god del grammatikk.

Lærebok

Læreboken vi bruker er Stein på stein (2021-utgaven). I dette norskkurset jobber vi fra kapittel 7 og utover.

Dette er en lærebok i norsk som er tilrettelagt for læreplan i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrer, og omfatter undervisning på B1.

Prisen på kurset inkluderer ikke bøkene. De får du kjøpt hos Norli, eller Berges Bokhandel i marken

Kursavgiften inkluderer ikke bøkene.

Om læreren

Hilde Winther er utdannet adjunkt lærer i norsk og engelsk. Hun har undervist hos Aftenskolen i 30 år. Hilde er opptatt av å bygge et godt grunnlag sammen med deg slik at du lærer å lese, skrive og snakke korrekt norsk.

Usikker på hvilket nivå du skal ta?

Er du usikker på hvilket norskkurs som passer best for deg?

Da anbefaler vi at du tar denne testen. Testen vil ta ca 30 min og vil gi deg en pekepinne på hvilket nivå som passer for deg.

Deretter kan du melde deg på det nivået som passer for deg:

Norsk 1 (A1) - Nybegynner

Norsk 2 (A2) - Nybegynner