Forkurs til Norsk B2

Dette kurset bygger videre på Norsk 4 (B1 - del 2) og er perfekt for deg som ønsker å ta Norskprøve B1.

Målet med norskkurset

Når du er ferdig med dette kurset, er målet at du kan kommunisere sammenhengende (muntlig og skriftlig)om temaer fra dagligliv, skole og arbeid.

I dette norskkurset vil du lære å forstå, og å bruke varierte fraser og uttrykk i ulike situasjoner. Du vil lære å lage setninger og stille spørsmål med korrekt ordstilling.

Samtidig vil du lære å uttrykke dine egne, og andres, meninger om forskjellige emner. Du vil lære å bruke høflighetsuttrykk og utrykk knyttet til spesielle situasjoner.

Målet er at du skal utvikle et godt og grunnleggende ordforråd i norsk, og lære en god del grammatikk.

Lærebok

Læreboken vi bruker er Stein på stein (2021-utgaven). I dette norskkurset jobber vi fra kapittel 7 og utover.

Dette er en lærebok i norsk som er tilrettelagt for læreplan i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrer, og omfatter undervisning på B1.

Prisen på kurset inkluderer ikke bøkene. De får du kjøpt hos Norli, eller Berges Bokhandel i marken

Kursavgiften inkluderer ikke bøkene.

Om læreren

Hilde Winther er utdannet adjunkt lærer i norsk og engelsk. Hun har undervist hos Aftenskolen i 30 år. Hilde er opptatt av å bygge et godt grunnlag sammen med deg slik at du lærer å lese, skrive og snakke korrekt norsk.